Hjemmesiden er under udarbejdelse.

Personlig træner og Pilates Instruktør.

Jesper B. Harden.

Først og fremmest er Reformertræning en meget effektiv træningsform. Både under og efter træning vil du mærke, at du får brugt nogle andre muskler, end du er vant til. 

Ved Reformertræning laves alle øvelserne på én og samme maskine – Reformeren. Det er en maskine udstyret med en vogn, som bevæger sig frem og tilbage. Du er placeret på vognen liggende, siddende eller stående. I den ene ende af vognen sidder der 2 stropper, som du kan holde i med hænder eller fødder, og derved kan du flytte vognen og din egen vægt. I den anden ende af vognen sidder der 5 fjedre af varierende styrke, som sættes fast i vognen for at give modstand. 

Alt efter hvilken øvelse og hvilken træningstilstand du er i, justeres fjedrene let, så det passer til dit niveau, så du kan udføre øvelsen korrekt, og så du udfordres. Alt efter træningstilstand og hensyntagen til evt. skavanker kan din udgangsstilling til den enkelte øvelse justeres, så den passer præcist til dig og dine behov. 

Reformertræning er sjovt og udfordrende og kan varieres i det uendelige. Du bliver udfordret på din styrke, udholdenhed, koordination og balance. 

Reformeren blev oprindeligt udviklet af Joseph H. Pilates til træning af balletdansere, siden da er træningen og maskinerne udviklet meget. 

Joseph H. Pilates lovede om sin træningsmetode: 

– Efter 1 gang mærker du en forskel

– Efter 10 gange kan du se en forskel

– Efter 30 gange har du fået en ny krop